Notesbøger med tryk på skaber opmærksomhed

Notesbøger med prægning

Det har altid været en udfordring for de fleste virksomheder at blive lagt mærke til og ikke mindst at blive husket når den potentielle kunde står i købssituationen. Salgs-og marketingfolk har siden de kreative Mad Men opfandt reklame og markedsføring på Madison Avenue i 50’ernes New York, hele tiden udviklet nye koncepter og idéer til branding. En af de idéer der stadig virker og hele tiden videreudvikles, er det man populært kalder merchandise – forskellige produkter med firmaets logo og budskab på.

Notesbøger med tryk på er bestemt ikke noget nyt, det er nærmest en klassiker og det skyldes netop at det er noget der virker! En god notesbog har jo netop den fordel at den holder længe og udgør et praktisk værktøj for modtageren.

Notesbøger med prægning

Et af de steder hvor notesbøger med tryk på er meget effektivt, er konferencer. Vi leverer rigtigt mange gode notesbøger med tryk på til forskellige events og de er populære. Både events og vores notesbøger 🙂 Når man tager noter på en konference er det typisk for at tage dem med hjem og studere eller måske formidler videre til kollegaer, så en notesbog med dit logo og budskab på, får langtidsholdbar virkning.

Hvordan finder man det rigtige produkt at trykke sit logo på? Her er vores 3 bud på den udfordring:

1. Kvalitet

Nogle firmaer begår den fejl at de vælger et produkt af en kvalitet som ikke står mål med de signaler man vil udsende. Forestil dig f.eks. at Miele (dem med de langtidsholdbare hvidevarer) afholder en konference for deres forhandlere og her uddeler de en notesbog med påtrykt logo og måske konferencens titel på forsiden. Tror du at Miele ville vælge en notesbog i dårlig kvalitet til det formål? Naturligvis ikke. Hvordan ville deltagerne kunne tro på Mieles budskaber om kvalitet hvis de udleverer en notesbog som er så ringe at den går i stykker inden deltageren er nået helt hjem?

Vælg et  produkt der passer til de signaler du vil sende til dit publikum. Flot og robust omslag i lækkert design samt papir i en god kvalitet, er absolut nødvendigt hvis du skal skille dig ud fra mængden.

2. Design

Lækkert design er noget de fleste mennesker sætter pris på og de fleste kan se forskel på godt design og skidt design. Formålet med at udlevere notesbogen med dit logo på er jo at blive lagt mærke til og husket – for noget godt vel at mærke. Hvis notesbogen er kedelig eller overdreven “smart” er chancen for at modtageren bruger den og viser den frem, ikke ret stor. Du udleverer den jo ikke for at den skal ryge i en skuffe. Sørg for at din notesbog gør opmærksom på sig selv. Gå efter en notesbog i nogenlunde i en flot farve og tidløst design, men med et eller andet kendetegn som kan give en lille wow-effekt og blive til et samtaleemne. Vores italienske håndlavede notesbøger har en horisontal (patenteret) elastik, som hurtigt skiller sig ud fra mængden.

3. Prægning, tryk eller clip

Den mest populære måde at sætte logo og budskab på notesbøger er blind-prægning. Hvis man har valgt en notesbog i god kvalitet, giver prægningen et eksklusivt look. Se dette eksempel:

Notesbog med prægning

Man kan supplere med at lægge en enkelt farve ned i prægningen, hvis man har behov for at det skal fremstå tydeligere. Dog vil prægning uden farve virke mindre påklistret og man kan ikke lade være med at føle på den lidt minimalistiske prægning. Du rammer altså flere sanser hos modtageren med prægning.

Tryk med 1, 2 eller flere farver kan også være udmærket hvis man vil ud med et større budskab. Det kan være begivenhedens navn eller navnet på den kampagne man vil tale om. Det man skal være opmærksom på ved trykning er at det slides med tiden og kan komme til at se lidt forhutlet ud efter nogle år.

Notesbøger med tryk i farver

Man skal også huske at man kan uddybe sit budskab ved at få trykt 1 eller flere sider som påklæbes inden i notesbogen. Typisk indsættes en side med din tekst og billeder lige indenfor omslaget så du kan bringe lidt flere pointer og detaljer om dit budskab eller produkt.

En af de mest spændende måder at påføre sit logo på en lækker notesbog, er ved at påføre en clip.

Notesbog med clip

Hvis man vælger en af vores mest bemærkelsesværdige notesbøger, den prisvindende Conceptum fra Sigel, kan man vælge at påføre sit logo i flere farver på en metal-clip. Det er noget der bliver lagt mærke til og ikke noget man ser ret tit. Det er jo ikke så meget man kan skrive på en clip få centimeter, men logoet er der plads til og effekten er god.

Vi kan levere eksklusive notesbøger med dit logo på, på helt ned til 4 uger og til attraktive priser. Brug kontaktformularen eller send en e-mail til info@workstyle.dk, så vender vi tilbage inden 48 timer med et uforpligtende tilbud på 50 notesbøger eller derover.

p.s. Vi har andre farver end sorte – bare spørg!

[fbshare type=”icon”] [pinterest count=”horizontal”] [twitter style=”horizontal” hashtag=”@WorkStyleDK” float=”left” lang=”da”]